Inzendingen Ida Zilverschoonprijs – Kinderboerderijen 2018

In Prijs

De selectiecommissie

A.s. donderdag 8 november wordt, tijdens de Algemene Leden Vergadering van de vSKBN, door een vertegenwoordiger van de Stichting Ida Zilverschoon bekendgemaakt welke kinderboerderij deze prijs in 2018 krijgt. De prijs, €2500 , maakt dierenwelzijn op kinderboerderijen zichtbaar.

Na de oproep van de vSKBN zijn er 10 projecten ingezonden. Op 10 oktober heeft de selectiecommissie alle inzendingen beoordeelt op basis van de gestelde uitgangspunten:

• het meest opvallende of onderscheidende dierenwelzijnsproject op een kinderboerderij.
  • Het gaat om bestaande projecten, acties of activiteiten die zich succesvol hebben bewezen in de praktijk

Belangrijk uitgangspunt bij beoordeling: een goed voorbeeld moet ook goed over te nemen zijn door andere kinderboerderijen.
Op basis van deze criteria zijn 3 projecten genomineerd. Uit deze 3 projecten is door het bestuur van de Stichting Ida Zilverschoon de winnaar gekozen.

De drie genomineerden:

Plaats / naam kinderboerderij

Titel project

Amsterdam, Zimmerhoeve Buitenleslokaal Bijentuin
Den Haag, Stadsboerderijen Huisdier Informatiepunt
Gorinchem, Natuurcentrum huisvesting kinderboerderijdieren

De inzenders van de andere projecten:

Plaats / naam kinderboerderij

Titel project