Prijs voor dierenbeschermer José Sinx

In Prijs, Vrijwilliger

image-4160354José Sinx uit Best heeft de Ida Zilverschoon Prijs gewonnen voor Vrijwilliger van het Jaar 2013. De prijs (250 euro) krijgt zij voor haar inzet voor de zorg voor en het beschermen van dieren in nood. De prijs is namens Stichting Ida Zilverschoon overhandigd door Piet Mandigers van de Dierenbescherming Brabant Zuid-Oost.

De Stichting Ida Zilverschoon beheert een fonds dat wordt ingezet ter ondersteuning van personen of organisaties die zich inzetten voor het beschermen van dieren.

José Sinx werkt sinds 2010 als vrijwilliger bij de Dierenbescherming van Zuidoost Brabant. Ze is een echte duizendpoot want ze biedt onder andere administratieve ondersteuning, beantwoordt hulpoproepen aan de meldkamer, rijdt in de dierenambulance, geeft voorlichting op scholen en organiseert een stuk opvang van egels in nood.

De Dierenbescherming van Zuidoost Brabant is trots op haar Vrijwilliger van het Jaar en hoopt dat deze onderscheiding meer mensen stimuleert om vrijwilligerswerk te gaan doen.

De Stichting Ida Zilverschoon heeft ten doel het -al dan niet jaarlijks- uitkeren van een prijs in geld: De Ida Zilverschoon Prijs. De prijs wordt toegekend aan een persoon of organisatie welke zich in bijzondere zin positief heeft onderscheiden op het gebied van de bescherming van dieren en/of het voorkomen en bestraffen van dierenmishandeling.

Bron: http://www.ed.nl/regio/eindhoven/prijs-voor-dierenbeschermer-josé-sinx-1.4160319