Nominatie Ida Zilverschoon prijs voor Reclassering Nederland

In Vrijwilliger

De Ida Zilverschoon Stichting nomineert Reclassering Nederland voor de Ida Zilverschoon Prijs op 4 november 2021.

Mary Tjalkens plaatste onderstaand bericht

“Zo’n leuke dag donderdag 4 november 2021. Na afloop van een ketenoverleg op politiebureau Rijswijk met OM-portefeuillehouder dieren Den Haag en de politie, werden mijn collega Wendy Wolters en ik verrast door Tactisch Coördinatoren Dieren Henri Schipper (politie-eenheid Rotterdam) en Charlie Braam (politie-eenheid Den Haag).
De politie had ons opgegeven voor de Ida Zilverschoonprijs. En wij waren genomineerd!
We hebben een prachtige voordracht van de politie ontvangen, een hele mooie bos bloemen en een VVV-bon. Een enorme blijk van waardering voor wat we tot nu toe op het gebied van dierenwelzijn in onze organisatie en daarbuiten hebben gedaan, de ontwikkelingen en waar we naartoe willen.
Een veilige samenleving geldt voor mens en dier. Het voorkomen van uitwassen rond dierenmishandeling en/of dierenverwaarlozing hoort tot de taken van de reclassering, want ook dit zijn strafbare feiten. De leden van onze landelijke werkgroep zetten zich in voor verdere ontwikkeling van dierenwelzijn in het reclasseringswerk. Inmiddels telt onze werkgroep 20 collega’s en opereren wij landelijk. De nationale politie wil met onze werkgroep samenwerken. In een aantal provincies hebben wij op het gebied van dierenwelzijnszaken al een actieve samenwerking, ook met het OM. Ons doel is om dit verder uit te breiden.
Ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om mijn trots en waardering uit te spreken naar al mijn collega’s in de werkgroep. Jullie zijn ontzettend harde werkers en jullie zetten je met hart en ziel in voor het thema dierenwelzijn. De nominatie voor de Ida Zilverschoonprijs en de eer is voor ons allemaal, we doen het namelijk met elkaar.
Henri, Charlie, de nationale politie, Stichting Ida Zilverschoon en iedereen die verder betrokken is geweest bij onze nominatie, nogmaals ontzettend bedankt. Wat een fijne blijk van waardering!”