Ida Zilverschoon-prijzen uitgereikt (Dier, voorjaar 2014)

Zeventien vrijwilligers van regionale afdelingen van de Dierenbescherming hebben onlangs de Ida Zilverschoon-prijs in ontvangst genomen. De prijs, een geldbedrag van € 250, kregen ze omdat ze zich op uitzonderlijke wijze hebben ingezet voor dierenwelzijn. Het was de eerste keer dat de prijzen werden uitgereikt door Stichting Ida Zilverschoon. Deze stichting beheert een fonds dat wordt ingezet voor personen of organisaties die zich positief onderscheiden op het gebied van de bescherming van dieren en/of het voorkomen en bestraffen van dierenmishandeling. In totaal is er een bedrag van € 5.000 onder onze afdelingen verdeeld. De Dierenbescherming is ontzettend trots op al haar vrijwilligers en hoopt dat deze onderscheiding meer mensen stimuleert om vrijwilligerswerk te doen.

Bron: Dier, voorjaar 2014)